تعالى اقولك على وصفة هتوفر معاكى كتير - كل دقيقة حاجة جديدة

اخبارالعالم بين ايديك ,دروس تعلمية,دورات مجانية,تعليم لغات


الاثنين، 8 يونيو 2020

تعالى اقولك على وصفة هتوفر معاكى كتير





الصور دى حالا من قلب الحدث دلوقتي😂
بصي ياموزة انا جبت نص كيلو شطه حمرا ب 5 جنيه وربطه كزبره بجنيه وكيس ملح بجنيه 👍
فرمت الشطه ف المفرمه بتاعت الكبه مع شويه ملح وشلتهم ف علبه بلاستيك زى مانتوا شايفين دى بقا لو عملتي مخلل ف البيت او احتجتيها ف الاكلات اللي بتحبيها سبايسي وبتدي طعم كمان للاكل👌
 وسبت بقا 6 قرون شطه مع نص ربطه كزبره ومعلقتين ملح ونص راس توم ومعلقه كمون وفرمتهم برضو ف الكبه وعصرت عليهم لمونه وحطيتهم في برطمان الخلطه دى رهيييبه بقا انا بستخدمها بحط منها علي الطبيخ وعلي البتنجان المقلي او المشوى وعلي البطاطس المسلوقه والشكشوكه وبملح بيها السمك المشوى وبتقعد عندي فتره طويله وبتخلي طعم الاكل يفتح النفس اكتر
موفرة جدااا للوقت ومش مكلفه حاجه خالص انا ممكن تقعد عندي شهرين واكتر جربوها هتعجبكم جدا
طريقة عمل هريسة مشطشطة فى البيت

يتم التشغيل بواسطة Blogger.